RFID information om forbrugerens produkter.

RFID-EU-logo

EU har netop vedtaget, at der skal RFID information i produkter. Formål: Det skal fremgår tydeligt hvilke produkter der indeholder RFID og hvilke der ikke gør.

Aftalen skal sikre at kunderne ved hvornår de bruger et RFID produkt. Samtidig ønsker man at sikre at forbrugerne også bliver bevidste om at databeskyttelsesreglerne bliver overholdt.

Endvidere foreslås det at virksomheder vurderer databeskyttelse og personlig datasikkerhed inden RFID teknologien implementeres.

Opdatering GDPR: Kravet om mærkning af om der er RFID i produkterne er nu også en naturlig del af GDPR reglerne.

IDadvice har allerede, igennem en række EU projekter, erfaring med vurdering af databeskyttelse. Den konkrete metode der benyttes i EU kaldes PIA (Privacy Impact Assesment), hvilket benyttes til at identificere og reducere privacy risikoer i et projekt. Du kan læse hele pressemeddelelsen på EU’s hjemmeside, eller en forkortet version på Ingeniøren.dk.

© 2024 by ID-Advice.dk. All Rights Reserved

Log in with your credentials

Forgot your details?