Med RFID rejser får alle gæster individuel VIP behandling
RFID rejser – Sammen med 9 partnere har ID-advice udviklet en række RFID demo-projekter for EU. Hovedprojektet RFID-ROI-SME har til formål at demonstrere hvordan man opnår god “Return Of Investment” ved anvendelse af RFID i små og mellemstore virksomheder.
Et af de tidligere projekter vi har deltaget i, er en integreret løsning bygget op omkring et elektronisk VIP kort integreret med RFID, der kan benyttes på charterdestinationer.
RFID kortet giver kunden en masse nye services både før, under, og efter selve den traditionelle rejse som vi kender fra charterbranchen gennem mange år. Projektet demonstrerer således hvordan RFID kan ændre forretningsområder og give mulighed for helt nye services som ikke før er set.
Nemmere håndtering af kontakt med kunderne
Det RFID baserede TRM system (Tourist Relation Management) til charter og andre pakkerejser, håndterer alle kontakter med kunderne både før, under og efter rejsen Dette er baseret på en central database med direkte adgang fra mobile enheder på destinationerne.
Dette giver et ledelsesværktøj med altid opdateret information om salg og sikkerhed på destinationerne. Samtidig giver det guiderne et mobilt værktøj de kan have med ud blandt gæsterne. Systemet giver derved kunderne en bedre service, der gør det lettere for dem at få informationer. Med anvendelse af RFID-teknologien til TRM i forbindelse med pakkerejser vil charterselskabet også kunne håndtere en lang række nye ydelser.
Med systemet opnår man
▪ Stor fleksibilitet i betjening af kunderne.
▪ God skalerbarhed af processerne.
▪ Mobilt mersalg og informationer til passagererne på stedet.
▪ Sikkerheds og kvalitets-dokumentation for transport.
▪ Altid opdateret information til guiderne.
▪ Online Management rapporter fra alle destinationer.
▪ Information når det sker, mens det sker.
▪ Hurtig oplæring af nye guider i administrative rutiner.
▪ Web-interface til bookingsystemer.
RFID baseret TRM giver en lang række fordele som vil have markant indflydelse på både udbuddet af produkter og ydelser, der er indeholdt i en charter – eller pakkerejse, samt processerne omkring kundebetjening.
Med nye ”før rejse” produkter og check ind produkter, nye service produkter med forsikring og sikkerhed, samt nye ”efter rejse” produkter, bliver kontakten til kunden mere nuanceret og individuel. Kunden vil opleve en komplet service der omfatter alle services fra første kontakt til afslutning af kundeforholdet. Anvendelse af RFID vil i forretningsprocesserne betyde øget sikkerhed for både rejsearrangør og passagerne, under rejsen og på destinationen.